"Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu"

Mar 20, 2013

Warkah Buat Calon Imamku...

Assalamualaikum warahmatullah hiwabarokatuh...

Calon suamiku..

Tangan ini mula merungkap kata2 yang tidak dapat kuluahkan sebelum ini..
Entah di mana dirimu sekarang
Sedang aku menantimu disini untuk melengkapkan semula sebahagian dirimu yg hilang..

Calon suamiku..

Maafkanlah andai diriku tidak secantik Balqis
Tidak sesetia saidatina Aishah..
Tidak cukup solehaku seteguh rabiatul Adawiyah..
Jika kecantikan yang engkau cari,
hanya kehampaan yang dapat kuberi...
Sungguh..
Bukanlah harta ataupun rupa menjadi ukuran..
Biarlah agama, yang menjadi tali ikatan antara kita..


Maka aku sedang mempersiapkan diri
Agar menjadi suri hatimu yang soleha..
namun calon suamiku..,
Aku berharap agar engkau bersedia menerimaku
dan membimbingku...
Kerana engkau tahu, "akal wanita senipis bilahan rambut"..
Dan aku berharap engkau akan sentiasa di sisi menemaniku memperkukuhkan imanku..


Kerana aku takut,
Sekiranya hatiku ini penuh dgn dosa,
Lalu aku dicampakkan ke neraka kelak atas khilafku,
Dan meninggalkanmu seorang diri di syurga yang abadi..
Bimbinglah aku agar aku dapat menemanimu
Dan menjadi satu2nya bidadari yang mendampingimu di akhirat sana..

Calon suamiku yang dirahmati..

Tika pertemuan kita yang pertama nanti..
Moga engkau bersedia menerima hakikat
Bahawa akulah tulang rusukmu yang hilang..
Moga engkau bersedia menerimaku sbg amanahmu
yang tuhan ciptakan khas untukmu para kaum Adam..

Seandainya namaku telah tertulis di luh mahfuz untuk dirimu,
Aku berharap engkau menjemputku sebagai mujahid setia,
Yang utuh imannya
Kerana aku memerlukanmu untuk membentukku kelak..
Agar aku menjadi permaisuri hatimu yang solehah..
Yang mampu membanggakanmu kerana memiliki diriku suatu hari nanti..

Wahai bakal teman hidupku,

Dalam solatku,
Saban hari aku sampaikan doaku untukmu,
Agar nafsumu dipelihara Allah.. supaya engkau tidak menyentuh yang haram bagimu..
Agar engkau tidak mencurahkan rasa kasihmu kepada wanita lain
Selain aku di hatimu..

Namun, jika engkau mencintai Allah dan Rasullullah melebihi diriku,
Aku relakan dgn sepenuh hati..
Kerana itulah yang aku harapkan daripadamu
Mencintai Pencipta, yang telah melakar namaku dan namamu di Luh MahfuzNya
sehingga kita disatukan
dengan ikatan yang sah..

Semoga Allah melindungimu dan memudahkan jalanmu
Untuk menjemputku sebagai bidadarimu
Kerana aku bersedia menyambut kehadiranmu sebagai penyeri hidupku..
semoga aku mampu persembahkan diriku
Sebagai wanita solehah di matamu
Meski aku tahu, aku bukanlah hambaNya yang terbaik..
Tetapi.. biarlah aku menjad satu2nya permata yang terbaik di sisimu
Menjadi permata yang engkau cari selama ini..

Calon suamiku..

Aku sudahi dulu warkah ini.. Semoga hidup kita diberkati
Salam sayang,
Bakal isterimu...

No comments:

Post a Comment